Ringhalspriset 2023

Här är alla pristagarna av årets Ringhalspris: Amanda Andersson,  21NAA, Gabriel Johnsson,  21NAC, Atle Nilsson, 20NAC, Leon Eriksson, 21NAC, Noa Torstensvik, 22TEA, Noel Einarsson, 22NAB, Axel Svensson, 20NAB.

Ringhalspriset delas ut varje år till de elever som når bäst resultat i nationella prov i matematik, fysik och kemi. Priset är 1 000 kronor, en blomma – och ett sommarjobb på Ringhals till vinnarna.

Ringhalspriset syftar till att uppmana och uppmuntra elever att läsa vidare efter gymnasiet och skaffa sig en högre utbildning – helst som ingenjör, civilingenjör eller inom annan teknisk utbildning som Ringhals efterfrågar nu och i framtiden.

Ärets pristagare:

Matematik:

1. Noa Torstensvik, 22TEA

2. Noel Einarsson, 22NAB

3. Axel Svensson, 20NAB

Fysik:

1. Atle Nilsson, 20NAC

2. Leon Eriksson, 21NAC

3. Axel Svensson, 20NAB

Kemi:

1. Amanda Andersson, 21NAA

2. Leon Eriksson, 21NAC

3. Gabriel Johnsson, 21NAC

2023-05-08Jonas Mollberg

utmärkelse  ringhals  skola-arbetsliv  matematik  fysik  kemi

Ringhalspriset 2016

Årets Ringhalspris går till gymnasiestudenterna Hannes Karlsson, Clara Charlesson, Oscar Blommegård, Oliver Brink och Rawan Alkattan (på prisutdelningen saknades Oliver Welin Odeback).

Ringhalspriset

Pristagare:

Matematik:
1. Clara Charlesson, 13NAA
2. Oliver Welin Odeback, 13NAA
3. Hannes Karlsson, 13NAB

Fysik:
1. Hannes Karlsson, 13NAB
2. Oliver Brink, 14NAB
3. Oscar Blommegård, 14NAB

Kemi:
1. Oscar Blommegård, 14NAB