Ringhals delar ut miniräknare till Natur- och teknikettor.

I 20 års tid har Ringhals delat ut avancerade kalkylatorer till alla ettor på teknik- och naturvetenskapsprogrammen. Miniräknarna används i skolarbetet under utbildningens tre år och får behållas efter genomgången och avslutad studietid. Häromdagen fick årets 1:or sina kalkylatorer.

2022-08-26Jonas Mollberg

skola-arbetsliv  samarbeten  ringhals

Ringhals sponsrar Natur- och teknikettor med miniräknare.

För 20 året i rad har eleverna på Teknik och Naturprogrammen blivit sponsrade med en avancerad miniräknare genom Ringhals, Vattenfall. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2021-08-25Jonas Mollberg

samarbeten  teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet  ringhals  skola-arbetsliv

Ringhals sponsrar Natur- och teknikettor med miniräknare.

I många år har Ringhals valt att sponsra ettorna på Naturvetenskaps- och teknikprogrammen med avancerade kalkylatorer. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2020-08-26Jonas Mollberg

teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet  skola-arbetsliv  samarbeten  ringhals

Ringhals sponsrar Natur- och Teknikettor med miniräknare.

I över 15 år har Ringhals valt att sponsra ettorna på Naturvetenskaps- och teknikprogrammen med avancerade kalkylatorer. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2018-08-28Jonas Mollberg

samarbeten  skola-arbetsliv  ringhals  teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet

UF-företag i Lissabon.

Under hösten anordnades en tävling bland skolans UF-företag (Ung Företagsamhet). De företag som hade bäst cirkulär affärsidé och gjorde den bästa presentationen i en reklamfilm på engelska vann en resa till Lissabon, Portugal.

Företagen Ge och köp Uf & Matsmarta UF åkte förra veckan iväg för att göra skolbesök, samt delat på en JA-mässa (Junior Achievment). Där fick de göra en företagspitch på engelska och dela ut the Swedish Prize till JA-företag som stack ut i sin presentation och hade en cirkulär affärsidé.

Nästa år hoppas vi att JA Portugal deltar på vår UF-mässa i Halland.

Vi tackar Sparbanksstiftelsen som gillar arbetet med cirkulär ekonomi och som gjort resan möjlig!

2018-04-25Jonas Mollberg

ungföretagsamhet  samarbeten  skola-arbetsliv  entreprenörskap

Guldkantad torsdagskväll för PS!

Vinnare av Årets tjänst, Årets Nätverkare och Årets UF-skola!

Det var de utmärkelser vi fick ta emot på Ung Företagsamhets EPR-gala (Entreprenörskap på riktigt). Varbergs E-sport klubb UF fick ta emot priset Årets Tjänst och kommer att representera Halland på SM i Stockholm i maj. Årets överraskning blev att Erik Nilsson i LunchVarberg vann som Årets nätverkare, ett helt nytt pris som delades ut av UF Alumni. Sista men inte minst är vi alla vinnare, då vi för 2:a årets i rad blev Årets UF-skola i Halland.

Bildgalleri

2018-03-28Jonas Mollberg

utmärkelse  ungföretagsamhet  samarbeten  entreprenörskap  priser

Peder Skrivares skola uppmärksammas av Svenskt Näringsliv!

Saxat från Svenskt Näringsliv: "Att välja ett yrkesprogram på gymnasiet är ett smart val som ger eleven många valmöjligheter och goda framtidsutsikter. Trots det har söktrycket till gymnasieskolans yrkesprogram på nationell nivå sjunkit från 35 procent till 26 procent. Den negativa utvecklingen gäller också i Halland där allt färre elever söker till yrkesprogrammen. Men en skola som utmärker sig positivt, och som dessutom satsar nytt inom yrkesutbildningarna, är Peder Skrivares skola i Varberg. En ny inriktning inom El-programmet mot Data och Kommunikation."

Läs mer på Svenskt Näringsliv

2016-02-03Jonas Mollberg