Lokal UF-gala.

Tisdag 14 maj arrangerades Varbergs Sparbanks UF-gala. UF- eleverna fick mingla med rådgivare, UF-lärare och näringslivsfolk och dela med sig av tips som skall inspirerar framtidens UF-företagare. Under kvällen var det också prisutdelningar. Där PS kammade hem alla priser.

Vinnare blev Årets Utveckling – Keychain of Sweden, Årets Affärsidé – Förena Varberg UF, Årets Lokala Engagemang – Hempotatis UF, Årets Företag – Varbergskassen UF. Dessutom blev UF-lärare Marina Stenqvist Årets Inspiratör och Lovisa Eriksson och Linn Gustavsson från Restyle UF vann varsin plats på Emax entreprenörskapsläger som går av stapeln på Chalmers under sommaren.

Stort Grattis till alla vinnare!

2019-05-17Jonas Mollberg

priser  utmärkelse  entreprenörskap  skola-arbetsliv  uf  ungföretagsamhet

PS-elever prisades på UF-mässan i Halmstad!

5/6 var det UF-mässa i Halmstad och våra PS-elever och lärare gjorde riktigt bra ifrån sig. Det blev tre förstapris och även massvis av nomineringar.

En sammanställning vad gäller våra PS-intressen kommer här:

Årets affärsplan
Vinnare:Bygga hållbart UF
Motivering:
Med en genomtänkt affärsidé, relevant budget och tydlig affärsplan där cirkulär ekonomi är i fokus, bygger företaget inte bara modeller utan även ett hållbart samhälle. Grattis till Bygga Hållbart UF.
Nominerad: Menskopp UF, Förena Varberg UF

Årets marknadsförare
Nominerad: Varbergskassen UF

Årets hållbara
Vinnare: Restyle UF
Nominerade: Baby cycle UF, Bygga hållbart UF
Motivering: Med ett nytt tänk kring en gammal idé. De säljer genom en story på ett snyggt och välplanerat sätt med hållbarhet, cikruläritet och modern teknik i sinnet. Vi ser fram emot att bli restylade av Restyle.

Årets säljare
Nominerad: Linn Gustafsson Restyle UF

Årets lärare
Vinnare: Per-Arne Jerlstad
Motivering: Denna lärare är inte någon särskilt rutinerad UF-lärare – tvärtom snarare en färsking i UF-sammanhang. Detta kompenseras dock av ett enormt intresse för eleverna och entreprenörskap och en vinnarskalle av rang! Hen beskrivs av sina UF-elever som strukturerad med koll på allt ifrån deadlines och tävlingskriterier och som otroligt engagerad och stöttande. Vinnaren är ingen lagom utan en extra allt!.

Årets UF-företag
Nominerad: Varbergskassen UF