Ringhals sponsrar Natur- och teknikettor med miniräknare.

För 20 året i rad har eleverna på Teknik och Naturprogrammen blivit sponsrade med en avancerad miniräknare genom Ringhals, Vattenfall. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2021-08-25Jonas Mollberg

samarbeten  teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet  ringhals  skola-arbetsliv

Prisutdelning på Naturvetenskaps- och Teknikprogrammet!

Fredagen den 28 maj hade vi utdelning av priser till de elever som hamnat på de tre främsta placeringarna i matematik- kemi- och fysiktävlingarna vi haft på skolan under året.

Från vänster: Gunilla Ekwall (Prisutdelare från Ringhals), Anton Wikelund, 19TEB, Alfons Nilsson, 19TEB, Felix Jansson, 18NAA, Vilhelm Nilsson-Thorsson, 18NAA, Noah Bechtel, 18NAA, Federico Amidani, 18NAA, Arvid Gellerstedt, 19NAA.

Pristagare:

Matematik:

2. Felix Jansson, 18NAA
  3. Noah Bechtel, 18NAA

Fysik: (delad andraplats)

2. Federico Amidani, 18NAA och  Alfons Nilsson, 19TEB

Kemi:

2. Arvid Gellerstedt, 19NAA
  3. Anton Wikelund, 19TEB

Vilhelm vann alltså alla tre tävlingarna vilket aldrig hänt förut och till på köpet kommer han att representera Sverige i Internationella MatematikOlympiaden (IMO) som går i juli.Han gör detta för att han blev en av de fem bästa i den svenska finalen.

2021-05-31Jonas Mollberg

priser  ringhals  kemi  kemi  matematik  teknikprogrammet  naturestet  naturvetenskapsprogrammet

Ringhals sponsrar Natur- och teknikettor med miniräknare.

I många år har Ringhals valt att sponsra ettorna på Naturvetenskaps- och teknikprogrammen med avancerade kalkylatorer. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2020-08-26Jonas Mollberg

teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet  skola-arbetsliv  samarbeten  ringhals

Ringhals sponsrar Natur- och Teknikettor med miniräknare.

I över 15 år har Ringhals valt att sponsra ettorna på Naturvetenskaps- och teknikprogrammen med avancerade kalkylatorer. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2018-08-28Jonas Mollberg

samarbeten  skola-arbetsliv  ringhals  teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet