Estetkonsert HT 2018

2018-11-29Jonas Mollberg

film  konsert  musik  estetprogrammet

Topprestationer av PS-elever på Vindsurfing SM!

Marcus Walter och Matilda Ahlberg

Gustav Jansson, Anton Lindroth, Albin Olander och Markus Walter.

Fler bilder

Marcus Walter på en 3:e plats och Matilda Ahlberg bäst på damsidan, dessutom ytterligare 3 st elever bland de 10 bästa herrarna. Fantastiskt bra av våra juniorer på ett senior SM. Marcus hamnade på samma poäng som segraren och silvermedaljören över de 7 genomförda seglingarna samma antal segrar som de båda, men poängsystemet skiljde deltagarna mha antal andraplatser!

Det var 12 elever från Vindsurfing-NIU som under helgen deltog i Vindsurfing SM. Tävlingen avgjordes i år i Lidköping under stundtals mycket tuffa förhållande. Alla 12 eleverna gjorde ett mycket bra SM även om de nya eleverna hamnade längre ner i resultatlistan. Pelle Huldén lyckades tillsammans med Jesse Sobovitch bäst av de nya Niu-eleverna med en 14 respektive 16:e plats! Angelina Flores hamnade på tredje plats bland damerna! Imponerande segling av nybörjarna i tuffa förhållande!

På lördagseftermiddagen blåste det stundtals runt 15m/s, då kunde endast 8 av de 30 deltagarna på SM klara av att tävla. Imponerande nog var fyra av dessa från PS! Förutom Marcus även Gustav Jansson, Anton Lindroth och Albin Olander! Mäktigt att se Marcus segla in som 1:a och Gustav som 2:a på SM!

Coach Per

2018-10-02Jonas Mollberg

idrottsprofiler  vindsurfing  tävling

Ringhals sponsrar Natur- och Teknikettor med miniräknare.

I över 15 år har Ringhals valt att sponsra ettorna på Naturvetenskaps- och teknikprogrammen med avancerade kalkylatorer. För Ringhals är det viktigt att uppmuntra ungdomar till studier i teknik och naturvetenskap. Årets ettor var inget undantag, de fick strax efter skolstart ta emot sina nya avancerade räknare.

2018-08-28Jonas Mollberg

samarbeten  skola-arbetsliv  ringhals  teknikprogrammet  naturvetenskapsprogrammet

Avslutning noterad ensemble.

En av låtarna vid avslutningen av momentet noterad ensemble i Ensemble 1-kursen på PS estet och naturestet. Årskurs ett har under året arbetat med musik fån olika tider och delar av världen.

2018-06-12Jonas Mollberg

film  musik  estetprogrammet

Vernissage ES bild & form.

2018-05-02Jonas Mollberg

utställning  bildochform  estetprogrammet

Lukas Cullhed och Olof Leander tog SM-guld!

Stort grattis till Lukas Cullhed och Olof Leander som i fredags tog SM-guld på Yrkes-SM i Uppsala. Killarna tävlade i grenen för eleverna som läser på Hotell, Restaurang och Bageri.

Stort grattis även till lärarna på HRB för fantastiskt arbete kring eleverna!

2018-04-30Jonas Mollberg

utmärkelse  anpassad-gymnasieskola  tävling

UF-företag i Lissabon.

Under hösten anordnades en tävling bland skolans UF-företag (Ung Företagsamhet). De företag som hade bäst cirkulär affärsidé och gjorde den bästa presentationen i en reklamfilm på engelska vann en resa till Lissabon, Portugal.

Företagen Ge och köp Uf & Matsmarta UF åkte förra veckan iväg för att göra skolbesök, samt delat på en JA-mässa (Junior Achievment). Där fick de göra en företagspitch på engelska och dela ut the Swedish Prize till JA-företag som stack ut i sin presentation och hade en cirkulär affärsidé.

Nästa år hoppas vi att JA Portugal deltar på vår UF-mässa i Halland.

Vi tackar Sparbanksstiftelsen som gillar arbetet med cirkulär ekonomi och som gjort resan möjlig!

2018-04-25Jonas Mollberg

ungföretagsamhet  samarbeten  skola-arbetsliv  entreprenörskap

Guldkantad torsdagskväll för PS!

Vinnare av Årets tjänst, Årets Nätverkare och Årets UF-skola!

Det var de utmärkelser vi fick ta emot på Ung Företagsamhets EPR-gala (Entreprenörskap på riktigt). Varbergs E-sport klubb UF fick ta emot priset Årets Tjänst och kommer att representera Halland på SM i Stockholm i maj. Årets överraskning blev att Erik Nilsson i LunchVarberg vann som Årets nätverkare, ett helt nytt pris som delades ut av UF Alumni. Sista men inte minst är vi alla vinnare, då vi för 2:a årets i rad blev Årets UF-skola i Halland.

Bildgalleri

2018-03-28Jonas Mollberg

utmärkelse  ungföretagsamhet  samarbeten  entreprenörskap  priser

Duktiga UF-företag på PS!

Ge och köp

Recycle

Bland alla våra duktiga UF-företag har några valts ut särskilt med fokus på deras cirkulära tänk i affärsidén.

Vi har två företag som kommer att få åka på JA- mässa i Lissabon i vår och ställa ut där. (JA- Junior Achievment).

Med motiveringar.

Matsmarta UF – minskat matsvinn på recept

Med en unik idé runt en frågeställning som alla känner igen skapar Matsmarta UF ett företag med digitala och skalbara möjligheter. Grundarna har positionerat sig som influencers för ett tankesätt som i grunden är cirkulärt.

Ge och Köp UF – ger dina sportprylar ett nytt liv

Med en tydligt nisch är Ge och Köp UF på väg att skapa en skalbar, digital plattform som både tillfredsställer nöjet att ge och nöjet att äga. Genom att samarbeta med partners höjer man värdet på produkterna och greppar över ett större spann av den cirkulära bågen

Vinnare av POTENTIAL VBG - PRISET

Professionell coachning från inkubatorn Potential VGB

Recycle UF – gör det lätt att återbruka
Med en idé att göra det lätt att återbruka tar Recycle ett tydligt cirkulärt grepp. Affärsplanen beskriver ett antal möjligheter, både till värdehöjning och systemdeltagande som bedöms ha verklig potential.

Hedersomnämnande

Under urvalsprocessen har de deltagande UF-företagen utmanats att beskriva sin affärsplan och dess samhällsnytta med en 2-minuters video på engelska.
Gramnac presentbox UF – rektangulär men cirkulär förvaring
Med en video som på ett intuitivt sätt beskriver affärsidén har Gramnac UF fångat den cirkulära känslan på ett intagande sätt.
Bra jobbat!

(Ej på bild)