Bipack UF tävlade i SM i Ung Företagsamhet!

Bipack UF är 5 stycken killar från ekonomiprogrammet på Peder skrivares skola. VD'n Melker berättar att: ”Vårt företag tillverkar ett miljövänligt alternativ till plastfolie. Under UF-året har vi alla jobbat hårt för att både synas så mycket som möjligt men även för att nå en bra försäljning och gå lång i tävlingarna. I de regionala tävlingarna i Halland  som omfattade 8 tävlingar  nominerades vi  i hela 7 st och vann 4 av dessa. Årets vara, Årets Hantverkare, Årets hållbara UF-företag och Årets Marknadsförare där vi också vann prispengen på 10 000kr. Dessutom gick Melker Eliasson vidare och blev nominerad till årets säljare i Halland  och fick tävla i SM

Tyvärr vann inte företaget någon av tävlingarna på SM och Melker sammanfattar sina och företagets tankar:

”Det är väldigt roligt att vi fick chansen att tävla och vara med i SM men även känslan att representera Halland. Det är häftigt att tävla mot många andra duktiga UF-företagare och företag och blev tyvärr ingen vinst denna gång. Däremot så fortsätter vi att kämpa och att hålla huvudet högt ända tills avvecklingen av företaget. Vad som händer efter avvecklingen får vi se. Men vi alla ser fram emot en framtid med nya spännande utmaningar. Vi på Bipack UF vill även passa på att tacka alla som hjälpt oss under UF-året, stort tack till både UF-kontoret, Pederskrivaresskola och alla fantastiska lärare. Tack!”

//Melker & Bipack UF

2020-05-20Jonas Mollberg

tävling  ungföretagsamhet  entreprenörskap  ekonomiprogrammet

Recycle UF stod på Strömma julmarknad.

Recycle UF stod på Strömma julmarknad i helgen och sålde julklappar. Företaget består av 5 tjejer från Ekonomiprogrammet.

Deras affärsidé är att satsa på cirkulärekonomi och en mer hållbar handel genom att anordna loppis. Istället för att slänga saker vill de att varorna ska återanvändas.

2017-12-05Jonas Mollberg

entreprenörskap  ekonomiprogrammet  skola-arbetsliv  ungföretagsamhet

En sen fredagseftermiddag...

...kan förstås tillbringas i klassrummet på PS, men man kan även ha lektion i socialpsykologi på Varbergs konsthall. Det hade 14EKA, som kom dit fredag 8/4, med läraren Sara Kyulenstierna. Lektionen gick ut på att uppleva konst och känna vad som händer när man delar sina upplevelser med andra. Varbergs konsthall önskar Sara och 14EKA en trevlig helg!

2016-05-20Jonas Mollberg

komedianten  ekonomiprogrammet