PS åter utsedd till förstklassig skola!

De skolor som får utmärkelsen Förstklassig skola får ett bevis på att de erbjuder eleverna utbildning som branschen efterfrågar. En förstklassig skola har både kunskap, resurser och vilja att ge sina elever bästa tänkbara utbildning – både avseende teori och praktik.

De elever som går på förstklassiga skolor vet att de får en utbildning som är kvalitetssäkrad av branschen och som kommer underlätta vid den fortsatta utbildningen på företag. Dessutom ger en förstklassig utbild- ning bättre förutsättningar att klara branschprovet vid första försöket.

De företag som tar emot APL-elever eller anställer en lärling som har gått på en försklassig skola vet att personen har en god grund att stå på. Branschen rekommenderar företagen att prioritera att ta emot elever som har gått på förstklassiga skolor.

2017-09-07Jonas Mollberg

utmärkelse  vvs-programmet

Claes är regionsmästare i VVS

Claes Tilgård 14LAR vann Regionsmästerskapet 2017 i VVS för tredje årselever.

Skolmästare från förstklassiga skolor har deltagit i en praktisk tävling som genomförts i 7 regioner under vecka 11 och 12. Regionmästerskapet anordnas under en dag på en förstklassig skola och tävlingen består av två olika praktiska uppgifter.

2017-03-23Jonas Mollberg

skola-arbetsliv  tävling  vvs

Förstklassig skola!

VVS

Läsåret 2015/2016 är PS klassad som förstklassig skola av VVS-branschens yrkesnämnd. Detta är en fjäder i hatten för VVS-programmet.

En förstklassig skola ger eleverna en bra utbildning som förbereder dem inför lärlingstiden och i slutänden ökar möjligheten för dem att klara branschprovet.

Grattis!

2015-10-15Jonas Mollberg