NIU-framgångar på Danska Mästerskapen!

I helgen var 7 NIU-Vindsurfing elever i Rörvig och seglade Danska öppna mästerskapen. Gustav Strauss gjorde ett mycket lyckat mästerskap och slutade på en 5:e plats. I 6 av de 8 race som seglades var det riktigt tuffa förhållande med vindar uppemot 14 m/s. Gustav trivdes i de hårda vindarna och hade serien 8, 3, 11, 4, 5, och 3 i dessa race. 11 platsen fick Gustav efter att ha startat om och hamnat sist av de 28 deltagarna. Efter en grym segling hamnade han ändå på 11:e plats. Kanske det bästa racet även om placeringen var ”sämst”.

Gustav Strauss på träning i Apelviken efter helgens framgångar!

Matilda Ahlberg, Markus Albrektsson och Alexander Lehnberg seglade stundtals riktigt bra, men behöver mer träning och erfarenhet för att bli jämnare. Matilda hamnade som bäst på 13:e plats. ( Riktigt bra!) Markus avslutade med en 10:e plats (Mycket bra i de tuffa vindarna) och Alexander kom som bäst på 13:e plats!

Men helgens bästa insats gjorde nog ändå de tre nya NIU-eleverna som var med! Gustav Jansson, Albin Olander och Marcus Walter har under sommaren tränat flitigt och de har haft en enorm utveckling. I de tuffa förhållanden som varit på sommarens tävlingar har de kämpat på ett fantastiskt sätt! Visserligen hamnar de oftast bland de sista, men inställning och utveckling har varit toppklass! Marcus Walter lyckades dessutom segla in på en 10:e plats som bäst på Danska mästerskapen! Det bästa en ny niu-elev någonsin gjort!

Gustav Jansson, Albin Olander och Marcus Walter. Tre av de fem nya NIU-eleverna som börjar NIU nu i höst. De två övriga Anton Lindroth och Vilgot Paulrud har inte haft möjlighet att delta i tävlingar ännu, men precis som ” de tre musketörerna” på bilden ovan har de en fantastisk inställning till NIU-Utbildningen!

Coach Per

2017-08-25Jonas Mollberg