hornlogga
Naturvetenskapsprogrammet

OM PROGRAMMET

På Naturvetenskapsprogrammet ligger fokus på biologi, fysik, kemi och matematik. Förståelse av naturvetenskap bygger på ett samspel mellan teori och praktisk erfarenhet. Utbildningen varvas därför med experiment och laborationer där du använder modern utrustning i stimulerande miljö.

På skolan

På Peder Skrivares Naturvetenskapsprogram får du möjlighet att utveckla din nyfikenhet och kreativitet. Du lär dig om sammanhangen i naturen, om livets villkor, om fysikaliska fenomen och om kemiska processer. Du får också lära dig ett vetenskapligt förhållningssätt. Detta innebär att du experimenterar och löser problem samtidigt som du stärker din förmåga till kritiskt tänkande, problemlösning, föra logiska resonemang och se ett mönster.

Plugga vidare

Naturvetenskapsprogrammet är ett högskoleförberedande program och under tre år bygger du upp en mycket god grund för fortsatta studier på universitet och högskola. Naturvetenskapsprogrammet ger dig en bred grund och möjlighet att söka de flesta utbildningar så som till exempel optiker, sjuksköterska, ekonom, jurist, läkare, lärare, civilingenjör, kemist eller meteorolog.

 

  PROGRAMFILMER

 Naturvetenskapsprogrammet

 Naturinriktningen

Vill du veta mer kontakta

Studie- och yrkesvägledare:
Ann-Charlotte Eriksson
0703-70 80 67 
ann-charlotte.eriksson[snabela]varberg[punkt]se

Rektor:
Lars Kyllergård
0340-69 70 18
0708- 40 70 18
lars.kyllergard[snabela]varberg[punkt]se

Biträdande Rektor:
Carina Henriksson
0708-450971
carina.henriksson[snabela]varberg[punkt]se


 PROGRAMSTRUKTUR

ANSÖK HÄR

2023-05-11    Jonas Mollberg


Varbergs kommun logotype

© 2023 Peder Skrivares skola
Dataskyddsförordningen, GDPR | Varbergs kommun
Tillgänglighetsredogörelse


En kaka

PS webbplats använder cookies. Dessa används för att webbplatsen skall fungera korrekt och för att vi skall se hur webbplatsen används. Vi delar inte någon information med tredje part och använder heller inte några spårare. Godkänner du att vi använder cookies?

JA  NEJ